نقشه وبسایت (sitemap) چیست؟

پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398
9:48
علی پور

نقشه

وبسایت (sitemap) چیست؟ نقشه وبسایت یا این که سایت مپ یک پوشه متنی است که حاوی تمام نشانی های جان دار در تارنما می باشد . وجود وب سایت مپ باعث می شود که روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو تارنما شما را خوبتر شناسایی کنند و از تولید تغییرات در صفحات سابق و یا این که اضافه کردن صفحه های جدید باخبر شوند . نقشه وب سایت یا این که sitemap به شما اجازه می دهد تا یک فایل متنی در بین بقیه فایل‌های دیگر در حساب خویش ساخت کنید تا موتورهای جستجو از کلیه صفحه های مو جود در وبسایت شما مطلع شوند . به عبارت دیگر، اطلاعات جزئی در مسئله محتوای وب سایت شما را برای موتورهای جستجو مهیا می نماید . با اینکه sitemapها عمدتا برای بهبود پروسه شاخص وب‌سایت شما به وسیله موتورهای جستجو استعمال میشوند اما می توانند دسترسی به صفحه ها یگانه را فراهم کنند . به تیتر نمونه صفحاتی که به وسیله منو‌های شما در دسترس نیستند می‌توانند بوسیله موتورهای کاوش در صورتی‌که شما بخواهید ایندکس شوند . نقشه سایت اثری روی روش ربات های خزنده (Crawler) بر شاخص کاغذ سایت ندارد، ولی قادر است روئت کرد و دسترسی محتوای شما را ارتقاء دهد . به این اعتنا داشته باشید که داشتن sitemap روی سایت خویش تضمین نمیکند که صفحه های ایندکس خواهد شد و در موتورهای جستجو قرار میگیرند اما با داشتن آن بخت بیشتری خواهید داشت .


سئو در مشهد


نقشه

سایت - سئو



انواع

وبسایت مپ (Sitemap ) کدامند؟ Sitemap مبتنی بر دو جور HTML و XML می باشد . هر کدام از آن‌ها دارنده قیمت و به کار گیری متفاوت برای بهینه‌سازی موتور کاوش می باشند . نقشه تارنما HTML در سکو نخستین برای دسترسی کاربران به ساختار وبسایت شما طراحی گردیده می باشد . نقشه وبسایت XML منحصرا تضمین می‌کند که خزنده‌های موتور جستجو URLهای لیست گردیده بر روی سایت را ایندکس نمایند . هر sitemap دارای نقاط قوت و ضعف برای به کار گیری در سئو هستند . براین اساس مهم هست نقش‌های آن‌ها را برای برنامه سئو تارنما فهم کنیم .


1-

نقشه سایت XML از آنجا که نقشه‌های وبسایت XML آسانتر میباشند و به طور معمول به فهم و شعور کمتری در دنیای بازاریابی نیاز دارند آغاز به توضیح اینها میپردازیم . XML مخفف Extensible Markup Language یا این که زبان نشانه‌گذاری قابل بسط است . این نقشه تارنما مشابه HTML است و بوسیله بدنه قاضی مشابهی تعریف می‌شود؛ اما برای ارسال محتوای کل تارنما به موتورهای کاوش می بایست دارنده فرمت نقشه وبسایت XML باشد تا تلاوت آن برای موتورهای جستجو قابل ادراک باشد؛ در حالیکه HTML در جايگاه نخستین برای نشانه‌گذاری فایل‌های نوشته با قالب‌بندی و تگ‌های لینک‌دهی برای ایجاد پایه صفحه های وب استفاده می‌شود، بدین ترتیب برای ایجاد یک نقشه وب سایت دیداری و قابل ادراک برای یوزرها استعمال می‌گردد . XML به طور معمول برای لیست‌های URLها و اطلاعات دارای ربط با آنها به کارگیری می گردد .

یک نقشه وبسایت XML یک جور لیست نشانه‌گذاری گردیده با XML می باشد به طوریکه موتورهای جستجو میتوانند به آسانی اطلاعات را در رابطه URLها بگیرند تا سایت ساخت شود . در شکل ذیل یک نقشه وب سایت XML نشان داده شده می‌باشد .




نقشه

سایت XML



موتورهای جستجو و خزنده‌های دیگری هستند که صرفا از نقشه وب سایت XML به کارگیری میکنند . برای سئو، یک نقشه تارنما XML یک احضاری برای خزنده URLهای لیست شده میباشد . این یک شیوه درخواست موتورهای کاوش برای آنالیز وب سایت (crawl) و ایندکس صفحه های لیست گردیده هست .

بعضی

از محدودیت‌های اساسی برای نقشه وبسایت XML وجود دارد: • نقشه‌های تارنما XML شاخص‌گذاری (indexation) را تضمین نمی‌کنند؛ آنان تنها URLهایی که شما برای خزیدن و ایندکس در موتورهای کاوش میخواهید توصیه می‌کنند .

• نقشه‌های سایت XML اعتبار تارنما (authority) را منتقل نمی‌کنند؛ URLهای لیست شده پیوند اعتبار سایت را مثل پیوند HTML بر روی سایت شما قبول نمی کنند .

نقشه‌های سایت XML در بهبود رتبه‌بندی ارزش زیادی ندارند . درصورتی که فقط در جایی یک موتور جستجو با یک URL دارنده نقشه تارنما XML رو به رو شود فراوان بعید است که URL مرتبه بگیرد . آن کاغذ ممکن میباشد ایندکس شود ولی اعتبار سایتی را ندارد که لینک‌های HTML به کاغذ منتقل میکنند .


مزایای

داشتن نقشه XML: داشتن نقشه وب سایت بر روی سایت اطلاعات بیشتری را به موتورهای جستجو منتقل می‌کند .

براین اساس با ساخت نقشه سایت، اتفاقاتی که برای تارنما شما خواهد زمین خورد عبارتند از:

همگی URLها از وبسایت شما لیست می‌شوند، و این حاوی صفحاتی است که نمی‌توانستند بوسیله موتور جستجو پیدا شوند .

موتورهای جستجو صفحات را در الویت قرار میدهند در فیض زودتر مورد چک (crawl) قرار می گیرد . شما می‌توانید یک تگ را برر روی نقشه وب سایت XML صفحاتی که مهممترند بیش تر نمایید تا موتورهای جستجو آغاز تمرکز بیشتری بر روی صفحاتی دارنده الویت انجام دهند .

داده ها موقت ارائه می‌نماید . همینطور شما میتوانید دو تگ (برچسب) اختیاری دیگر را قرار دهید تا داده ها اضافی دیگر به موتورهای کاوش برای کمک به آنها جهت محاسبه سایت شما منتقل شود . آغاز بر چسب lastmod>> به موتورهای کاوش اطلاع می دهد یک ورقه آخرین تغییرات را کرده است و آن‌گاه برچسب میگوید هر یک سری وقت یکبار یک صفحه شاید تغییر تحول می‌نماید . به عبارت دیگر پایانی مورخ ویرایش و نرخ ادیت کاغذ را اطلاع میدهد .

به شما اطلاعاتی از راءس وبمستر گوگل می‌دهد؛ شما میتوانید برای نمونه به عمل ربات گوگل دسترسی یابید .


[ بازدید : 209 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرجع مقالات رسمی سئو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]